۶ گام راحت و آسان برای پولیش بدنه خودرو
نوشته شده توسط : سفرآلامو

۶ گام راحت و آسان برای پولیش بدنه خودرو

قطعات ماشین

نگهداری خودرو فرمایش بسیار مهمی هست،
زیرا اتومبیل شما درواقع سرمایه شما
هست و عدم رسیدگی به اتومبیل می‌تواند
زیان زیادی به این سرمایه وارد کند. یکتا
از راه‌هایی که مایه می‌شود خودرو شما نو به
عقیده برسد درخشندگی رنگ بدنه آن
هست. اگر رنگ خودرو شما کدر شده و یا روی آن
خطوط ریز بسیاری هستی دارد نگران
نباشید، کافی‌‌ست خودرو خویش را پولیش کنید.
بسیاری از شما الی حدودی با عمل پولیش
آشنا هستید، اما ممکن است برای انجام پولیش
حرفه‌ای و بدون نقص چیرگی لازم را نداشته
باشید. به همین انگیزه ما تصمیم گرفتیم در این
مقاله، تعلیم سپریدن یک پولیش حرفه‌ای را برای
شما عزیزان پیمان دهیم.
 

قطعات خودرو

 
 
توجه داشته باشید که برای ممانعت از گزند همیشگی
به رنگ خودرو، سپریدن این طریق را به یک‌بار در سال اندک
کنید و از واکس بدنه هم، تنها هر چند ماه یکبار استفاده کنید.

گام اول:

 
 
نخست با دقت و البته با دست شروع  قطعات یدکی هیوندای به شستشوی اتومبیل خویش در یک پیرامون راز پوشیده کنید. خودرو را به طور کامل شستشو دهید ولی آن را خشک نکنید.
نکته تکنیکی: عمل ویلینگ “پولیش با دستگاه” یک فرایند ناپاک است، بدین معنی که ماده پولیش به چیزهایی که در گوشه ها-کناره ها شما قرار دارند می‌پاشد، پس پس هرآن چه در اطرافتان هست (مانند خودرو های سایر و دیوارهای اطراف) و چیز‌هایی که نمی‌خواهید کثیف شوند را پوشانیده یا از اطراف پیشه بعید کنید. اگر ماشین شما رنگ تیره‌ای دارد از پد نرم‌تر و ترکیبات صیقلی‌تر کاربرد کنید، زیرا رنگ‌های ویس حساس‌تر هستند.
 

گام دوم:

 
 
محل تمیز شده، پد را بر روی دستگاه پولیش پیمان دیتا و بدنه  لوازم یدکی هیوندای را به واکس پولیش آغشته کنید، سپس دستگاه پولیش را صریح و سرعت آن را بر روی میانه تنظیم کنید. مناطق مورد عقیده را با جنبش چرخی و با استفاده از یک سرعت میانه اشاعه دهید. نکته مهم این است که پد در حال چرخش را موازی با سطح خودرو نگاه دارید الی از به جا پایدار گذاشتن رد جنبش چرخشی بر روی بدنه جلوگیری کنید. در تمام سطح به چهره مداوم به جلو و عقب اعمال فشار کنید. هنگامی که منطقه مورد نظر گرم شد و رنگ در هنگام لمس کمی گرم دانستن کردید، این زمانی هست که خش‌ها آغاز به مفقود الاثر شدن می‌کنند. هنگامی که آب بدنه پرتحمل و یا توسط پد فوم جذب شد و در سطح درخشش تماشا کردید کار پولیش آن سرنوشت به پسین واصله و به سراغ تقدیر بعدی بروید.
نکته تکنیکی: ناحیه را مرطوب نگه دارید و از پولیش برای هر قسمت فقط به اندازه‌ای که لازم هست، کاربرد کنید.
 

گام سوم:

 
 
در صورت لزوم برای ممانعت از اشباع شدن پد به واکس پولیش، پیشه را متوقف کنید لوازم هیوندای  و پد فوم را با یک شلنگ آبکشی کنید. نکته تکنیکی: لبه بیرونی پد جنبش سریع‌تری دارد و اصطکاک بیش‌تری نسبت به مرکز آن فرآوری می‌کند، این قسمت معمولا حامل پولیش اقلیت هست. بنابراین به خصوص در قسمت‌های پیچیده، مانند دستگیره‌ها، آینه‌ها، گوشه‌ها، و خطوط سپر می نا تنها از لبه بیرونی پد بهره‌گیری کرد، البته با مراقبت بیشتر.
 
 

گام چهارم:

 
 
وقتی کارتان تمام شد، همگی قسمت‌ها از آنگونه درب‌ها، بدنه و کاپوت ماشین را دوباره به دقت با دست شستشو دهید و اینبار بعد از شستشو بدنه را به طور کامل خشک کنید.
 
 

گام پنجم:

 
 
به کارگیری یک لایه واکس بر روی رنگ به عمل پولیش کمک خواهد کرد و عیوب سطحی باقی مانده  قطعات هیوندای را پوشش می‌دهد. بر روی یک پد فوم نرم ترکیبی از واکس خمیری و پولیش پایانی به نسبت ۶۰:۴۰ آغشته نمایید. با سرعت میانه و باحرکت به عقب و جلو و اعمال فشار ناچیز اما مقاوم آغاز به اشاعه واکس بر روی اتومبیل کنید. این کار را الی زمانی که سطح کاملا خشک و تمیز شود پیوستگی دهید.
 

گام ششم:

 
بعد از خشک شدن واکس، بدنه و مناطق سایر ماشین (پنجره‌ها، چراغ‌ها، و غیره) را از واکس و پولیش پاک کنید و توجه کنید که این کار را با یک پارچه پنبه‌ای نرم سپریدن دهید. سپس جهت وارسی پایانی ماشین را به ذیل روشنایی خورشید ببرید. از درخشش رنگ بدنه لذت ببرید.




:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: